مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

اناشيد و اغاني اطفال

شاركي صاحباتك في الاناشيد والاغاني اللي بتحبيها

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

اختر رقم الصفحة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 42 الأخيرة >>

رد 0 0
0
فتكات رائعة
<<<<<< مــحـتــاره تــلـبـسـى ايــه عــلـى مــدار الــيــوم طــب ادخــلــى ... >>>>>

١٠‏/٢‏/٢٠١٦
استفسارات وتبادل الخبرات



















ازيكم يا احلى بنات وفتوكات فى الدنياااااا

طبعا كلنا بنبقى محتارين

نلبس ايه ونظم ملابسنا فى البيت ازاى

علشان نعجب ازواجنا وطبعا

نصيحه منى انكم مهما عملتوه

مش هتعجبه

ههههههههههههه وعلى رائى المثل اللى بيقول

(برا وجوا فرشتلك وانت مايل وايه يعدلك) هههههههههههه

لا بجد بقه عايزين نهتم بنفسنا لنفسنا اولا يعنى اقل حاجه الواحده مننا تغير ملابسها على الاقل
مرتين فى اليوم اقل من كدا يبقى مينفعش خاااااااالص

دلوقت قبل ما انزل الموضوع لو سمحتم كل واحده تدخل

تجاوب على الاسئله دى وتقولى بتنظم يومها ازاى عشان كلنا نستفيد من بعض

1- بتغيرى ملابسك كام مره فى اليوم ؟

2- ايه نوع الملابس فى كل مره ؟

3- بتهتمى بجمال بشرتك وشعرك ومكياج يوميا ازاى؟


ندخل بقه فى المفيييييييييييييد

طبعا اليوم بينقسم الى ثلاث مراحل

1- المرحله الصباحيه وقت شغل البيت

2- مرحله بعد العصر بعد شغل البيت

3- مرحله النوم

وهنتكلم على كل مره من دول باذن الله

بالتفصيل تبتدى

*
*
*
*
فى الصباح اول ما تصحى هتاخدى شاور ليه ؟؟؟؟



اول ميزه للشاور ان الرجل بيحب يشوف زوجته وهيه شعرها مبلول ورقيق كدا

وتانى ميزه للشاور انك بعد ما زوجك يفطر ويروح شغله هتحطى بقه على جسمك وشعرك
ماسكات وهوه نضيف كدا وتهتمى بنفسك وممكن كمان فى الفتره بتاعه شغل البيت هيكون شعرك مبلول ونظيف هتستغلى الفتره دى انك تلفى شعرك على بكر او طاقيه على اساس لما تيجى تاخدى الشاور اللى بعد شغل البيت يكون شعرك جاهز اساسا ومغسول وملفوف وتحفه

نيجى بقه للتنظيم اليوم فى الاهتمام بالنفس

اولا....ملابس صباحيه (ملابس شغل البيت )

اول ما تصحى من النوم .....
شاور على السريع ويفضل مع غسيل الشعر ووضع حمام كريم وتخرجى تسرحى شعرك بطريقه رقيقه مع ملمع شفايف واحمر خدود رقيق وبعدين تلبسى من الملابس الصباحيه اللى هيه دى (جلاليب كط او نص كم قصيره / بيجاما شورط او برمودا قطن)

زى كداااااااااااااا


















يتبع
رد 88655 0
588

roroooo
فتكات رائعة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ٧،٢٢ م
نكمل

ثانيا ... ملابس بعد العصر (بعد شغل البيت )

شاور بقه نظافه شامله بعد التنظيف والطبخ وتستخدمى شاور براوئح جميله ويفضل بالفواكه او بالفانليا وبعدين تحطى على جسمك زيت جونسون وتتعطرى ومكياح شيك وتسريحه شعر شيك مع اكسسوارات شيك وتلبسى لبس من بتاع بعد شغل البيت اللى هوه دا

( بنطلون او شورط او برمودا او جيب/ فستان قصير او طويل / بديهات / ترنجات )
زى كداااااااا















يتبع

roroooo
فتكات رائعة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ٧،٢٣ م
نكمل

ثالثا .... ملابس النوم

هتاخدى شاور ناعم كدا على السريع من غير غسيل للشعر هتستخدمى شاور ريحته هاديه وجذابه وبعدين بعديه تحطى زيت جونسون او لوشن هادى وممكن تستخدمى بودره للجسم وتخرج تتعطرى ومكياج بسيط وناعم وشعرك يبقى سايب وناعم وتلبسى حاجه من ملابس النوم اللى هيه
(قميص نوم / اندر وير / بيجامه ناعمه)

زى كداااااااا













وخلاااااااااااااااااص خلصت

الموضوع دا مجهود شخصى يا بنات وتعبت فيه اوى

ياريت اللى تستفيد منه تدعيلى ربنا يريح قلبى ويسعدنى ويشفينى وبحبكم

ومتنسوش تجاوبو على الاسئله
ROROOOO

roroooo
فتكات رائعة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١٠،١٣ م
لا حولا ولا قوه الا بالله

الحب الاول
اللهم سترك وعفوك ورضاك💗

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١٠،١٤ م
تسلمى ياعسل
موضوع حلو زيك ياقمر
منورة القسم

شهد أوى
فتكات متميزة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١٠،٣٠ م
بجد مووووووووووووووووووضوع رائع وتحفه وتسلم أيدك ياقمرررررررررر
بالنسبه للأسئله فأنا للأسف مش متجوزة لسه أهىء أهىء أهىء

ديدددى
فتكات هايلة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١٠،٥٠ م
موضوعك بجد روعه ومميز جدا وكنت محتجاه اوى لانى لسه هتجوز
ربنا يريح قلبك يارب
موضوع رررررررررررررررائع يستحق التثبيت

شهد أوى
فتكات متميزة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١٠،٥٤ م
ردى على الأسئله أنشاء الله هعمل زى ما أنتى قولتى

lovesea
سوبر فتكات

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١١،٠٤ م
موضوعك بجد تحفه و أنا كنت محتاجاه قوي عشان أنا لسه هتجوز
تسلم أيدك يا حبيبتي

heba & ehab
فتكات رائعة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١١،٠٧ م
كلام جميل وكلام معقول مقدرش اقول حاجه عانه
بس بعد ماتجيبوووووووو بيبى الوضع هيختلف تمامااااااااااااااااااااااااا هتبقوووو حتى مش عارفين تخدوووو شاور واحد حتى فى اليوم مش 3
داناااا والله العظيم ابنى مجننى

يزونة
فتكات رائعة

٢٦‏/٤‏/٢٠١٠ ١١،٢٣ م
كلامك معقول فعلا وحلو اوى الأفكار ديا ورغم انه الأولاد ماخدين كل وقتى وشغل البيت بس والله بحاول على قد مقدر انى اهتم بلبسى وبشكلى وربنا يوفقك وموضوعك يستحق التثبيت
عرض المزيد
اختر رقم الصفحة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 42 الأخيرة >>
موضوعات مميزة

متبل باذنجان باللبن من مطبخ نانا نزوله مسابقه يوم حلو ويوم حادق بشهر الخيرات

القلقاس الجميل مع الفراخ ومع البرنسيس *مسابقه المطبخ*

(((((فته شورما دجاج)))) من مطبخ نانا نزوله مسابقه يوم حلو ويوم حادق بشهر الخيرات

حواوشي الطاسة وبدون فرن طعم لا يقاوم علي طريقتي ومن مطبخي ( محبه لله ورسول الله ) يوم حلو وحادق

اسباجتي بالخضروات الصحية وبدون تسبيكة علي طريقتي ومن مطبخي ( محبه لله ورسول الله ) حلو وحادق

اكواب الكنافة المفلفلة من اختراعي بطعم رائع علي طريقتي ومن مطبخي ( محبه لله ورسول الله ) حلو وحادق

((((كبه الكوسا والبطاطا)))) بالموزاريلا من مطبخ نانا نزوله مسابقه يوم حلو ويوم حادق بشهر الخيرات

صنيةسمكة شعور فى الفرن من بيرو مشاركتى فى مسابقة يوم حلو ويوم حادق فى رمضان

طريقتي في عمل الغريبة للعيد (مسابقة يوم حلو ويوم حادق)(ليلي90)

كبده اسكندرانى من مطبخ أم ميار @ مشاركتى فى يوم حلو ويوم حادق

التمر باللبن بيرو مشاركتى فى مسابقة يوم حادق ويوم حلو

طاجن عضود السلق من مطبخ نانا نزوله مسابقه يوم حلو ويوم حادق لشهر الخيرات

طريقتى لعمل طاجن الكوسة والارز بالشعرية ودجاج مشوى(مسابقة يوم حلو ويوم حادق)(ليلي90)

معجنات بالشيكولاتة والجبنة الموزاريلا وعلي شكل وردة للعيد علي طريقتي ومن مطبخي( محبه لله ورسول الله)

من غير بودره سوبيا هنعمل احلى سوبيا ومع البرنسيس *مسابقه المطبخ*

سلطه الفاكهه بتاعي بسيطه ولذيذه ومع البرنسيس *مسابقه المطبخ*

أرز بالحليب في الفرن طعمه رائع علي طريقتي ومن مطبخي ( محبه لله ورسول الله ) يوم حلو ويوم حادق

المسقعة اللذيذة بالباذنجان والبطاطس علي طريقتي ومن مطبخي ( محبه لله ورسول الله ) يوم حلو ويوم حادق

فخد خروف مشوي على الفحم على منسف من مطبخ نانا نزوله مسابقه يوم حلو ويوم حادق بشهر الخيرات

طريقتى لعمل أقراص البطاطس المبشورة بالبيض للسحور (مسابقة يوم حلو ويوم حادق)(ليلي90)

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات
الزائرات المتواجدات