مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

اناشيد و اغاني اطفال

شاركي صاحباتك في الاناشيد والاغاني اللي بتحبيها

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

• شكاوى المحتارة شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية المحتارة
    تنبيه: قد تكون فيها قصص و اوصاف لا يتقبلها كل الناس
  • شكرا يا ... شكر و تقدير توجهه العضوة الى الاشخاص الذين كان لهم تأثير جيد في حياتها
اختر رقم الصفحة 1 2 الأخيرة >>

رد 0 0
0
فتكات جديدة
المقارنه بيني وبين سلفتي

٢٦‏/٧‏/٢٠١٩
فضفضة و تجارب
السلام عليكم 
انا تعبانه فعلا نفسيا مشكلتي ان نشأت وانا معنديش ثقه في نفسي كنت دائما في مقارنه مع واحده صحبتي كنت اعلي مني دراسيا كنت لو طلعت من الاوائل كانوا يزعقلوا وينكدوا عليا عشان مطلعتش الاولي مع اني في الاخر دخلت طب اسنان المهم انا معدومه الثقه في نفسي وأما اتجوزت جوزي عرف النقطه دي فيا واتكه عليا فيها انا الحمد لله متوسطه الجمالومنتقبه وبيضه بس مش بحمار زي ماجوزي بيقولي بياض اصفر بتاع الأجانب وطويله وعودي حلو ولا رفيعه ولا تخينه مشكله حياتي انا جوزي احلي مني واني معايا بنتين وفرحان اوي أنهم شبه واني اما بنتي الأولي اتولدت كانت وحشه كان اهلوا بيقولوا دي مش حلوه وبعدها في نفس القعده يقولوا انها شبهي 
قدام جوزي عيله جوزي كلهم حلوين وبيض دايما جوزي يقولي انتي اوحش واحده انتي عفشه بس انا بحبك 
انا نفسي اتجوز واحده بيضا وكلام من ده كتير 
اما سلفي جه اتجوز اتجوز واحده بيضا وعينها ملونه وشعرها هيه منتقبه وجت أمه اما اتقدموا وصفوها قدام جوزي وقالوا إنها حلوه وكذا وكذا وكذا وفي كل حته دي شبهنا وحلوه زينا ويقولها انتي هتخلفي عيال حلوين 
ماانتي وجوزك حلوين وطبعا انا قاعده بسمع الكلام ده مهو انا مش حلوه جوزي كل شويه يقولي أنه اخوه وقعه واقف وانا الوحده بيضا دي بتكون قمر منور وكلام من ده كتير لدرجه اني كرهت شكلي عارفين احساس اني بقيت بكره شكلي بقيت ادعي ربنا انهويرضي عني وبعد كده يخدني عارفين انا حاسه اني ذميمه اني اقل من اقل واحده ساعات سلفتي بتنزل تحت وتعقد بشعرها وجوزي بيعقدي قدامها وبيشوفها مع انها منتقبه بيطلع بيعملني وحش زي مااكون انا اللي خلقت نفسي ومحدش يقول انطلق انا اهلي بيتهم مش مستقر وابويا بخيل وامي في خنقات علطول مع ابوبا بس انا فعلا تعبانه ومش عارفه اعمل ايه اما بقيت ادعي ربنا وقوله انك ليه يارب مخلقتنيش حلوة حته جوزي مكنش عيرني في رايحه والحايه قعد استغفر اه نسيت سلفتي خلفت ولد وانا خلفت بنت طبعا الولد حلو والبنت طالعي كله عمال يقول إن ولد حلو شبه امه وان بنتي وحشه شبهي وكلام من ده انا مش بقول غير حسبي الله ونعم الوكيل ويدعي أن ربنا بخلصني من الدنيا دي لاني كرهت نفسي
رد 2189 1
12

Dr tayoba
فتكات جديدة

٧‏/٦‏/٢٠١٩ ٤،٢٥ ص
الحمد لله

Dr tayoba
فتكات جديدة

٧‏/٦‏/٢٠١٩ ٥،٣٧ ص
قوللي ايه الحل

فطومة المراغي
فتكات جديدة

٧‏/٦‏/٢٠١٩ ٦،٢٥ ص
اناحاسة بيكي ياحبيبتي معلش متزعليش نفسك والله الجمال مش كل حاجة المهم الاخلاق مشكلتك انك معندكيش ثقة فنفسك لازم تشتغلي علي الحتة دي اهتمي بنفسك وحطي ميكب والبسي ديق وقصير ااقفي قدام المرايه وقولي اناحلوة حسسي زوجك انك واثقه من نفسك ومن جمالك انا عارفه ان الموضوع صعب بس بالتدريج هيجيب نتيجة والله اعرف بنات شكلها وحش جدا وبالميكب واللبس والدلع والمياعه بتبقي زي القمر زي مقلتلك اهم حاجة انك تكوني مقتنعة انك حلوة ومتقارنيش نفسك بحد ولازم تحطي فدماغك انك لولا انك حلوة مكنش زوجك اتقدملك ولااهله وافقو عليكي من الاول وبالتوفيق ياقمر

fatoka helwa
فتكات رائعة

٧‏/٦‏/٢٠١٩ ٨،٣١ م
ازاى سلفتك منقبة وبتقعد بشعرها ادام جوزك غريبة
وبعدين بصى من الاخر الكلام مش هيخلص ولا المقارنات لكن لازم تكونى مميزة فى حاجة عن الكل سيبك من الجمال انتى مثلا دكتورة ماشاء الله انزلى اشتغلى واصرفى ع نفسك وع بنتك وخلى ليكى كيان والبسى احلى لبس حتى لو منقبة شوفى الموضة انا بلاقى منقبات ماشاء الله لبسهم جميل مش لازم اسود ف  اسود علطول لبسى بنتك احلى لبس واشيك لبس دى البنات علميها كويس واديها ثقة فى نفسها طول الوقت اللى يهده اهل ابوها ابنيه انتى من تانى ..جوزك هيتكلم ع مرات اخوه سبيه وقومى كانك انشغلتى فى اى حاجة لو اتكلم عليكى قوليله عجبنى نفسى وشكلى وربنا اللى خلقنى حلوة والله افضلى امدحى فى نفسك ادام نفسك والله والله هتنعكس ع اللى حواليكى بلاش تقوقعى نفسك 

Dr tayoba
فتكات جديدة

٨‏/٦‏/٢٠١٩ ٣،٠٠ م
جزاكم الله خيرا بجد

Dr tayoba
فتكات جديدة

٨‏/٦‏/٢٠١٩ ٤،٣٠ م
انا فعلا تعبت بسبب المقارنات والكلام ع أن بنتي الاخيره مش بيضا والكلام ده ومبقلش غير حسبي الله ونعم الوكيل

ام ليمار الشقية
فتكات نشيطة

١٠‏/٦‏/٢٠١٩ ١٠،٢٨ ص
سيبك منهم. اهتمي بنفسك في بيتك اصبغي شع ك واعملية بروتين وهاتي لبس هوت شورت ودلعي نفسك لنفسك مش لجوزك والبسي واتشيكي وحطي مكياج وبرفنات ولبسي بناتك وشيكيموخليكي مميزة ومتقرنيش نفسك بيها ربنا عادل وموض كل واحد فينا بحاجة مش عند التاني مفيش حد كامل

لوجى دى حبيبتى انا
فتكات جديدة

١١‏/٦‏/٢٠١٩ ١٢،١٠ م
مشكلتك مش انك مش حلوة مشكلتك قلة ثقتك بنفسك اللى حواليكى بيشوفكى من خلال نظرتك لنفسك الغريبة أن المواصفات اللى قولتيها بتقول انك جميله مفيش انسان كامل بس فى واحد راضى فربنا بيرضية خليكى واثقة فى نفسك يقولك وحشة قوليلوا دا انا جسمى مليكان يقولك بشرتك تقوليلوا دا فى ناس تدفع نص عمرها عشان تبقى فى لونى حماتى كانت بتقولى لو انا رجل عمرى ماابصلك اقولها عشان انتى مش راجل فمش شايفة حلوتى لو قالتلى رفيعة اقولها بيدفعوا فلوس عشان يبق فى جسمى يقولك بنتك وحشة قوللهم دا قمررر دى روح ابوها يقولوا شكلك قوليلهم انا حلوة كده ياريت الرجالة بتحب الست المايصة الواثقة فى نفسها كده طول ماانتى فى شقتك تمشى تتدلعى كده وتعلمى بناتك اعملو كابلز دمه خفيف فى اللبس والحركات واشتغلى حرب مضادة وشك اصفر انت تعبان ولا حاجه تحت عنيك اسمر باين عليك مرهق حاول تنام متشغليش نفسك برايه فيكى تماما اهتمى بنفسك وبناتك وبس اوصفى جمالهم وعلميهم يحبوا نفسهم عشان الناس تحبهم ربن يصلحلك الحال يا حبيبتي

لي لي 1204
فتكات رائعة

١٩‏/٦‏/٢٠١٩ ٣،٢٣ ص
لا حول ولا قوة إلا بالله بصي يا حبيبتي كل اللي بيعملوه غلط في غلط لأن دي خلقة ربنا وياما ناس حلوة شكلا بس إنما انتي ما شاء الله دكتورة وكمان مواصفاتك اللي بتقولي عليها تدل إنك حلوه ما شاء الله يمكن هما غيرانين منك علشان مؤهلك عالي ودكتورة فبيحاولوا يطلعوا غيرتهم في كده وهما بيستغلوا موضوع الشكل علشان يضايقوكي وأكيد كمان هما عارفين الخلافات اللي عندكم في بيت باباكي فنصيحة مني إنك من شغلك تشيلي فلوس تشتريلك شقة وتشتري حاجات تظبطي نفسك وتتدلعي مكياج ولبس وظبطي شعرك لو عاوز يتفرد افرديه هيبقى جميل كل الحاجات دي هتخلي زوجك غصب عنه يشوف جمالك علشان ميبقاش قدامه أي فرصه للتعييب ومتديهمش أي إهتمام بكلامهم ده خالص وهما يتجننوا  وبناتك كمان دلعيهم وموضوع الشقة ده لأي ظرف إبني نفسك وكل شطبي فيها حاجة وافرشيها خلي ليكي كيان يحسسك بثقة أكتر

مروة السادات
فتكات حبوبة

١٢‏/٧‏/٢٠١٩ ٤،٤٧ م
بصى من الاخر علاج كل ده فى حاجة بسيطة جدا انك تشتغلى على نفسك بأنك تزودى الثقة فيها وقتها حتى لو اتكلموا مش هيفرق معاكى لأن صدقينى اللى بيتأثر بيكون هو من جواه مش مقتنع بنفسه يعنى مثلا تخيلى انك حد جا قالك ياللى مش متعلمة ومبتعرفيش تفكى الخط هيكون رد فعلك ايه ؟ اكيد هتضحكى وهتقولى جواكى ايه العبط ده انا معايا دكتوراة يبقى ازاى مبعرفش افك الخط ومش هتهتمى لأنك واثقة انك متعلمة كذلك برده لما تكونى واثقة ان ربنا خلقك جميلة وتتفننى تهتمى بنفسك وتطوريها يعنى مش بس اهتمام خارجى بالشكل لا كمان حاولى تتعلمى مهارات جديدة تدورى على شغل لو شغالة تتعلمى لغات يكون ليكى اصحاب جداد يعنى من الاخر اعملى لنفسك حياة تانية غيرهم واهتمى باولادك وبسعادتك وقتها مش هتبقى مركزة معاهم وهما كمان هتلاقيهم خفوا عنك شوية وصدقينى لما هتبقى واثقة من نفسك ومستقلة عنهم هيحترموكى وهيكون ليكى جاذبية اعلى بكتير من اللى معتمدة على جمال شكلها بس 
ربنا يسعدك ويهديكى للخير دايما يارب 
عرض المزيد
اختر رقم الصفحة 1 2 الأخيرة >>
موضوعات مميزة

طريقة عمل الريش الضاني بطريقة صحية ومغذية *( نسمة المؤمن )

❤ ◕‿◕ ❤نتيجة مسابقة قسم الصور صورة العام الهجرى الجديد 1441 ❤ ◕‿◕ ❤

من ام حمزه المصرى فراخ هندى بصوص الكاجو

تكريم مشتركات حملة نجمات الصيف 2019

طريقتي في عمل طبق عاشوراء (ليلي90)

باينة بالصوص الابيض والمشروم بيرو

اجمل واحلى قبعه حصريا على فتكات ولاول مره

منظمة المرأة العربية تعلن إطلاق بوابة إلكترونية لصاحبات المشروعات الصغيرة *( نسمة المؤمن )

فضل شهر الله المحرم وصيام عاشوراء

فتكات ها قد عدت و......العود اليكي يشبه الحياة ...امضي بيقين

طريقة عمل البامية باللحم الضاني والله زمااان *( نسمة المؤمن )

BACK TO SCHOOL تعالى يا فتوكة اشتركى معانا فى مسابقة موقف مضحك حصل ليكى و انتى صغيرة فى المدرسة

بين الكلمات بقلمي البرنسيس ارجوا ان تنال الرضا والاعجاب

❤ ◕‿◕ ❤ مسابقة صورة العام الهجرى الجديد 1441 ❤ ◕‿◕ ❤

عام هجري سعيد من تصميمي متحركه ومع البرنسيس كل عام وانتم بخير

اكسسوارتي انيقه جدا وحصريا ومع البرنسيس

سهل القموعه بلبنان على ارتفاع1600 متر بكامرتي وحصريا مع نانا نزوله

سوارا ت تحفه للفتوكات الحلوات مع نانا نزوله

اهداء بسيط مني للفائزات في مسابقه افضل ايام الدنيا ارجوا ان تنال الاعجاب

مسابقه قسم المنوعات للدراسه @كيف تغيرت الاستعدادات للمدارس زمان ودلوقتى

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات
الزائرات المتواجدات