مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

• شكاوى المحتارة شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية المحتارة
    تنبيه: قد تكون فيها قصص و اوصاف لا يتقبلها كل الناس
  • شكرا يا ... شكر و تقدير توجهه العضوة الى الاشخاص الذين كان لهم تأثير جيد في حياتها

رد 0 0
0
فتكات متميزة
تعبت منه ومن نفسى اعمل ايه

١٣‏/٦‏/٢٠١٩
فضفضة و تجارب
مشكلة صاحبتى وياريت تفيدوها عشان قاعده جنبي و مستنيه حلول .. بتقول 

انا متجوزة من شهرين ومن قبل الجواز وانا وخطيبى كنا ف مشاكل هو بيحبنى او كان بيحبنى وعمل المستحيل عشان نتخطب وبعد مدة بدا الملل يخش بيننا هو بارد جدا وانا عصبيه جدا معلش اعذرونى لو كلامى ملخبط ومش مترتب انا بحاول اختصر ع قد ماقدر كان معظم مشاكلى معاه انى بشك فيه وهو كان يحلف باخلاصه لكن للاسف بعد الجواز اكتشفت من رسايله مع صاحبه انى كنت ع حق وعملت معاه مشكله كبيرة ف اول شهر جواز بسبب الرسايل دى وقعد وقتها يتخانق عشان فتشت ف موبايله وكشفت ستره وان كل دة كلام قديم ومالكيش تحكمى عليا غير من وقت ما تجوزنا 
انا مقدرش اقول انه مقصر ف بيته بالعكس قايم ببيته ع اكمل وجه وبصراحه يابنات هو خادمنى وعشان انا حامل وتعبانه هو روق الشقه كلها ومسحها كلها لوحده ومخلانيش امد ايدى ف اى حاجه وبعدها بيومين حصل موقف عادى جدا منى هو عمل منه خناقه ومشكله وانا عصبية وللاسف صوتى عالى وبمد ايدى عليه وقت الخناق وهو بيتمالك اعصابه لابعد حد وبيتعامل بكل برود ويكيدنى بحس انه بيستمتع باثارة اعصابي مش عارفه هو فعلا كدة ولا انا ظالماه بتفكيري واكتشفت بعد الجواز انه بيشرب حشيش واما واجهته اتحجج ان كل الشباب كدة وان دة عادى ومعظم صحابه صحاب سوء مش عارفه ابعده عنهم اخر مشكله حصلت بيننا كانت ع ان الريموت ضايع وبيتكلم معايا بزعيق وكان يوم الوقفه ساعتها وانا قبلها كنت مترجياه ان بلاش خناق اليومين دول خليهم يعدوا كويسين دة اول عيد بيننا بردو مفيش فايدة لقيته يوم الوقفة بيتخانق ويكلمنى بنبرة صوت مستفزة وانا كتت لابسه ومتزوقة ودة بيخانقنى ع ريموت وقبلها كنت مخنوقه منه عشان امى كانت عندى وطلبت منه لما ييجى من شغله يوصلها عشان هى ساكنه ف محافظة تانيه وصعبت عليا تروح لوحدها وهو وعدنى بكدة وف الاخر لقيته بيقولى انا هتاخر عشان احلق اقوله طب وامى يقولى انا اعمل ايه يعنى خليها تستنانى ويومها امى مشيت لوحدها وطلبت متى معملش نكد واعدى الموقف من غير خناق وانا سمعت كلامها وقومت اتزوقتله وف الاخر بيخانقنى ع ريموت وراح دخل الاوضه ورزع الباب وقفله محستش بنفسي غير وانا برزعله عالباب عشان يفتح ومكنش راضى يفتحلى ولا كانى ف بنى ادمه متضايقه او بتكلمه وف الاخر فتحلى وهو بيزعق غصب عنى زعقت فيه وصوتى علي عليه ومديت ايدى عليه خبطته اكتر من مرة ف صدره وهو قالى متمديش ايدك عشان انا مش هنولك اللى ف بالك ولا امد ايدى عليكى خليكى كدة بنارك وراح متغطى ونايم وسايبنى انهارت واعصابي انهارت وبقيت اعيط وانا حاسة انى بموت عشان نكد عليا ف اول وقفه وعيد بيننا كان نفسي ييجى يصالحنى بس للاسف محصلش قولتله ودينى عند بابا قالي البسي صعبت عليا نفسي اوى وف الاخر غسلت وشي وروحت نمت ف حضنه لقيته بيقولى اه تعملى العمله وتمدى ايدك وف الاخر تيجى ف حضنى وراح واخدنى ف حضنه وباسنى ف خدى ونام وخلاص اتصالحنا قومنا عالفطار فطرنا وبنلبس عشان متفقين ان هنقضي سهرة الوقفه واول يوم مع بابا عشان هو شغال اول يوم وانا مش هينفع ابات لوحدى ف البيت فا هيودينى لبابا ونصلي العيد سوا وبعدين يروح ع شغله المهم وانا بلبس لاحظت انه مالوش تواجد ف الشقه روحت ابص عليه لقيته واقف ف الشباك متدارى كدة بقاله ربع ساعه روحت ابص من الشباك التانى لقيت جارتنا اللى قدامنا ساكنه جديد واقفه بتنشر وهو واقف يتفرج عليها طبعا اتجننت واول ماهى دخلت هو دخل روحت اتخانقت معاه انت واقف بتبص ع الست وهى بتنشر طبعا اتهمنى انى شكاكه ومش هتغير و و ولبسنا وروحنا لبابا وواحنا ف الاسانصير عند بابا لقيته بيقول انا هطلع اسلم عليهم وارجع ابات عند اهلى امى تعبانه وعاوز اشوفها مع العلم ان امه تعبانه بقالها اسبوع وكتت بتحايل عليه نزورها كان يتحجج ان مفيش وقت جه بقا ليلة العيد ينكد عليا ويسيبنى عند اهلى لوحدى قولتله يعنى اول عيد بيننا هتسبنى لوحدى ما مامتك تعبانه بقالها اسبوع خبكت دلوقت قال اه حبكت زى ما جيتى لامك عشان تغبانه انا كمان هروح لامى عشان تعبانه قولتله حسبي الله ونعم الوكيل والله ما مسامحاك وخبطته ف صدره وقولتله مش انت رايح بحجة امك وانت ف الاخر،هنسهر مع صحابك خليهم ينفعوك روخلهم ومتجيش تانى قالى حاضر مش هاجى و فعلا دخل سلم ع اهلى ومشي ونكد عليا وانا من امبارح هموت والله حاسه قلبي هيقف منى ومش مسامحاه وسهر مع صحابه وصلي معاهم العيد وسايبتى انا مرميه زى الكلبه ولا فكر يسال فيا قولولى اعمل ايه انا مخنوقه وماليش حد 
رد 861 0
8

koko!!!
فتكات متميزة

٥‏/٦‏/٢٠١٩ ٤،٤٩ م
بصي متزعليش مني بس الراجل عايز مساحه شوية مع اهله مع اصحابه بقى مش مهم المهم انه ياخد مساحته عشان الملل ميدخلش بينكوا و هدي اعصابك اوي الراجل باين عليه محترم نضف الشقه كتر خيره واحد تاني كان طنش بصراحه انما هو بيرعي تعبك و مديتي ايدك عليه و عليتي صوتك ولما روحتيله صالحك لو حد تاني كان بهدل الدنيا او على الاقل مكنش عبرك و سابك متنكدة العيد كله  
اهدي كده و اشغلي نفسك بحاجه تانيه ولو لقيتيه بيعمل حاجه مش عجباكي اولا ادعيله بالهدايه ثانيا عاتبيه براحههو مش طفل هتزعقي هيبطل لو موقف زي جارتك ازعلي طبعا واتخانقي حقك بس لما ميبقاش زعيقك و خناقك كتير هيتعملك حساب فهماني يعني في حاجات نتخانق و حاجات نعاتب براحه في وقت دلع و انسي بره البيت لما يجي خللي دايما البيت في راحه و سعاده و هدي اعصابك عشان تكسبيه و تكسبي ولادك كمان 

fatoka helwa
فتكات رائعة

٨‏/٦‏/٢٠١٩ ٤،٠١ ص
هههههه عليت صوتك ومديتى ايدك وهو بيقولك متمديش ايدك ومش هناولك اللى فى دماغك ..انتى وهو فلة فلة والله ربنا يهيدكم لبعض

amals
سوبر فتكات

٨‏/٦‏/٢٠١٩ ١٢،٥٨ م
جوزك دة كوميدى اوى ... هو طبعا غلطان طبعا فى حاجات زى الحشيش و البنات انما انتى بصراحة خنقة دة كفاية انك بتضربيه و هو ساكتلك

sun_ray
فتكات هايلة

٩‏/٦‏/٢٠١٩ ١٢،٠٣ م
لا انا ما اعرفش هو متحملك ازاى اصلا.......معلش بس اهلك ما عرفوش يربوكى اصلا...ما علموكيش تحترمى نفسك اولا و تحترمى جوزك ثانيا,لا و الغريب ان انتى اللى زعلانة,اللى انتى بتحكيه ده مهزلة و الله

لوجى دى حبيبتى انا
فتكات جديدة

١١‏/٦‏/٢٠١٩ ١٢،٥٠ م
هههههههههه هو فيه عيوب بس بصراحه اى واحد غيره معاكى بأسلوبك دا كان طلقك اشتغلى على نفسك شويه وحاولى تغيرى من اسلوبك وردود افعالك الله يكون في عونه بصراحه على انتى بتعمليه فيه

ضي الهدى
فتكات هايلة

١٣‏/٦‏/٢٠١٩ ١،٠٩ ص
واضح وباين وين قراءة الأذكار وسورة البقره كل ده ياحببتي بيختفي وهاتروقوا

جلاكسي نوت4
فتكات نشيطة

١٣‏/٦‏/٢٠١٩ ٩،٠٥ ص
بصي يا حبيبتي المفروض انك تبطلي عصبيتك الزيادة دي ومش علي كل حاجة تزعلي و تتقمصي تعالي في مرة عديها يعني وبعدين انا شايفة ان جوزك كويس معاكي وكفايه انه مراعي انك حامل ومخلكيش تعملي حاجه في البيت الموقف ده بالذات تفرشي عشانه الارض ورد وفل و ياسمين وتبخريه كمان لاحسن تحسديه وبعدين احنا بدورنا كامهات لازم نعاملهم كاطفال يعني اعتبريه ابنك الكبير احتويه ولو عمل تصرف ضايقك حاولي متتعصبيش وردي عليه رد يخليه يندم انه عمل حاجه تضايقك اقولك علي حاجه سيبيه وامشي روحي اعملي اي حاجه تانيه بدل ما تخسريه وتخسري حياتك 
و ع فكرة انا كنت زيك بتعصب كدا لحد ما تعبت وتعب القلب وحش اوي يا حبيبتي وبعدين مفيش غيرك اللي هتربي عيالك فاصنعي لنفسك طبع البرود عشان تعرفي تربيهم وربنا يهديكم علي بعض ويصلح بينكم الحال 
موضوعات مميزة

عمل حافظه لاصابعك من سيفه الجلي بكامرتي وبيدي وحصريا مع نانا نزوله

أطعمة غنية بالكالسيوم بديلة للألبان

مشاركتي الفائزة بالمركز الثاني في مسابقة موقف مضحك حصل ليكي وانتي صغيره في المدرسة

شاهدو الغيوم والضباب بمستوى النظر بمنطقه الارز بكامرتي وحصريا مع نانا نزوله

عروك مصلاويه بتكات نانا نزوله

مشاركتي الفائزة بالمركز الأول في مسابقة موقف مضحك حصل ليكى و انتى صغيرة فى المدرسة

مشاركتي الفائزة بالمركز الثالث في مسابقة موقف مضحك حصل ليكي وانتي صغيرة في المدرسة*( نسمة المؤمن )

مشاركتي الفائزة بالمركز الثانى بقسم الصور للعام الهجري الجديد 1441 ( محبه لله ورسول الله )

مشاركتي الفائزة بالمركز الأول في مسابقة صورة العام الهجري الجديد 1441

مشاركتي الفائزة بالمركز الثالث بمسابقة الصور للعام الهجري الجديد

ما رايك باقسام المنتدي فتكات

نتيجة مسابقة قسم النكت و الطرائف BACK TO SCHOOL  مسابقة موقف مضحك حصل ليكى و انتى صغيرة فى المدرس

النظام الدراسي المصري الجديد وصفة فاشلة مصممة للطبقة المرفهة

لا الحلم بيتحقق ولا قادرة ابطل احلم :(

طريقة عمل الريش الضاني بطريقة صحية ومغذية *( نسمة المؤمن )

❤ ◕‿◕ ❤نتيجة مسابقة قسم الصور صورة العام الهجرى الجديد 1441 ❤ ◕‿◕ ❤

من ام حمزه المصرى فراخ هندى بصوص الكاجو

تكريم مشتركات حملة نجمات الصيف 2019

لا قصة احكيها.......

طريقتي في عمل طبق عاشوراء (ليلي90)

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات
الزائرات المتواجدات