مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

Nestle Baby&me

بداية صحية لحياة صحية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

• شكاوى المحتارة شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية المحتارة
    تنبيه: قد تكون فيها قصص و اوصاف لا يتقبلها كل الناس
  • شكرا يا ... شكر و تقدير توجهه العضوة الى الاشخاص الذين كان لهم تأثير جيد في حياتها

رد 0 0
0
فتكات جديدة
اتجوز عليا

٤‏/٣‏/٢٠١٩
فضفضة و تجارب
انا حاسه الدونيا بتلف بيا اوي مكنتش اتخيل اتحط ف الوضع ده خصوصا اني كنت بقرا مشاكل الناس بقول يا حرام الل يكون ف عونهم دلوقتي حسيت بيها وبقهره
انا اتجوزت من خمس سنين وعندي طفلين زوجي بكحم شغله كتير السفر واتحملت الوضع ده عشان مقدموش شغل احسن من كدا الخمس سنين عدوا بحلوهم ومرهم وهو مكنش معايا وحش بس زي اي زوجين شد وجذب جت فتره عليا بعد الحمل والولاده اهملت ف نفسي شويا بس هو اساسا مش موجود معايا فا انشغلت بعيالي عدينا كل ده واتحملت بعده عني وبقيت اخاف ف اليوم متين مره عشان مش موجود وولادي يحصل فيهم حاجه او يتعبوا محدش يلحقني واهلي بعيد عني جدا
بس اللي صدمني انه مش بخيل مثلا بس كان بارد المشاعر معايا مش بيعرف يعبر هل ده بحكم سفره ولا ايه معرفش بس كان من النوع اللي لما يغلط يحي يعتذرلي ويتاسفلي وانا نفس الحكايه برده دي بيحصل بين اي زوجين اه كان مستهون بيا ف كلامه سعات بيقلل مني بس بيقولي انا مقصدش مكنش وحش لدرجه اني انفر مني او اتوقع منوا اي غلطه صلاته مش بيسيبها كان علاطول يقولي اكانتي المسوله عن تربيه العيال ف كل حاجه كدين واخلاق واعلمهم كدا هو من سفره اكيد مش هيعرف يعمل كل ده كنت حاسه بضغط لوحدي خصوصا اني ف بيت اهلي كنت مدلعه بزياده كنت بس بطلب منه لما يجي من السفر يقعد معاهم شويا يحسوا ان ابوهم موجود وانا يحددلي وقت يقضيه معايا سعات كان بيهرب مني كتير معرفش ليه 
المهم بعد كل ده جالي خبر انه متجوز حد ف بلد تانيه ومش جنسيه مصريه واتاكدت فعلا من الخبر وعرف اني عرفت وحسيته اتصدم وقعد يعيط خصوصا بعد ما واجهته لا وايه متجوزها بعد جوازي منه بسنتين وفضل معاها سنتين رايح جي عليها واللي كان بيجبوهولي كان بيجبهولهاولما بيطلع احازه مع نفسه كم يوم كان بيروحلها  كدب عليا ف الاول انهها معرفه قبل الحواز وبس بس لما فضلت وراه عرفت انه كان متجوزها لسنتين وانا كل ده نايمه علي وداني والله انا صاينه غيابه وعياله ورعبي عليهم وهو مش موجوذ يعمل فيا كدا ليه انا حاسه بقهره جوايا وعايزه اطلق وف نفس الوقت مش قادره ابعد عنه وعايز يعرف ان الله حق 
هو دلوقتي بيقول لاهلي هطلقها واجيب ورقه طلقها ويعملي كل اللي انا عيزاه وانه اتحوزها عشان يطلعها من محن كتير كانت فيها خصوصا انها كان عندها مشاكل وقضايا ولما خلصت من كل ده حسته الاب الروحي بالنسبالها فا اتجوزته 
انا كل ما انام افكر انه كان متجوزها ولمس وحده غيري انا قلبي وجعني اوي هستمر واسامح ازاي مش قاذره
المفروض اقابله وابلغه قراري انهارده ساعدوني اعمل ايه محتاره اوي وتعبانه ومش قادره استوعب ارجعله وهو عمل فيا كدا او اني انام معاه ف سرير واحد وهو كان مع وحده غيري 
رد 1852 1
9

henoo7
فتكات حبوبة

٢٠‏/٢‏/٢٠١٩ ١٠،٤٨ ص
هوه بصراحه ياحببتي ربنا يكون في عونك بس هنرجع نقول انمن الحق الزوج 4 بس هوه غلط انه خبى ودي تعتبر خيانه في نظري المفروض من البدايه كان صارحك وقالك ناويه تكملي معايا كدا تمام مش موافقه يبقى كل واحد في حاله والتقصير كمان مش كويس يعني اتجوز المفروض انت الاولى واولادك اهم من اي حاجه المفروض كان يهتم بيه وبيكي وبزياده بس كدا يعتبر انه قلل منكم مع انه ماغلطش معاكي زي مابتقولي وبيعتذر بس المشاعر بارده والاهم هنا المشاعر والاهم انتي حاسه انك هتقدري تكملي لانه بصراحه حرام تنفصلم والاولاد لسه صغيرين يعني هيعيشم من غير اب ولو اطلقتي اكيد هيجي وقت وتتجوزي اللي هتتجوزيه دا هيرضى ان اولادك يكونم معاكي ولو وافق هل هيعاملهم كويس او لا الله اعلم ولو جوزك هيقدر يوفقك  بينكم ويهتم بيكم اكتر من الاول يبقى كملي وحاولي تنسى الانفصال

amals
سوبر فتكات

٢٠‏/٢‏/٢٠١٩ ١١،٣٤ ص
معلش سامحيه مادام اعترف بغلطه ... فيه غيره بيبقى منتهى البجاحة و الظلم و يقولك هو دة اللى عندى بس خليكى متحفظة معاه علشان ميفتكرش ان الموضوع عدى بسهولة و خلاص

نسكافيه شقاوة
فتكات متميزة

٢٠‏/٢‏/٢٠١٩ ٥،١٧ م
انا من رايي عيشي معاه وسامحيه وف نفس الوقت حرام يطلق التانية هي مالهاش ذنب هو ال جبان ولازم يصلح الموقف لو حرضتيه يطلقها بدون سبب ربنا مش هيبارك 

عفاف حلمي
فتكات نشيطة

٢٠‏/٢‏/٢٠١٩ ١١،٤٧ م
مش عارفه بس هادعيلك ربنا يهديكي للصواب ويصبر ألبك

بسمه جديده
فتكات رائعة

٢١‏/٢‏/٢٠١٩ ١٢،٣٦ م
الله يكون فى عونك الف مره تسمحيه والا لا دى قرارك انتى على فكره مش لازم ابدا تكونى انتى السبب فى جوازه ومتقوليش اهملت نفسى انتى اتجوز بعد سنتين من جوازه منك يعنى كنتى لسه مبقالكيش كتير خدى حق ولادك وحقك من كافة شئ ودهبك ومصاريف العيال ولو هتكملى معاه خلى ليكى موقف بمعنىمصاريف  ليكى انتى والعيال مجبر بيها  ملكيش دعوه بالظروف معاه والا لا انتى نفسك كونى فى قمة الجمال واوعى تنسى نفسك بالعكس خدى بالك من نفسك ومظهرك ومظهر عيالك يعنى حسسيه انه مش ناقصك حاجه وانه بالنسبالك عادى وانك مش مكسوره كونى قويه وخدى حقك تالت متلت وفكرة انا يطلق التانيه انتى متطلبيش انه يطلقها لانها متفرقش معاكى سيبيه هو الا يقرر القرار ده ولو هو طلقها فعلا واتاكدتى يبقى تسافرى معاه مكان ما يكون ليه قال انه مينفعش والظروف والحجج وكان فى غير ينفع والله هدعيلك ربنا يبرد قلبك ويكون فى عونك

عروس الجنه 11
فتكات جديدة

٢١‏/٢‏/٢٠١٩ ٦،٠٢ م
انا مش عارفه اقولك ايه بس انا شايفه انو احسن حاجه تقوليها انو يسيبك فتره لما تهدى لانى دلوقتى متوتره وتعبانه وفى الفتره دى حتكونى بيت اهلك شوفى طرق الصله الى حيرضيكى بيها جايز ده يطفى نارك

fatoka helwa
فتكات رائعة

٤‏/٣‏/٢٠١٩ ١٢،٥٧ م
بصى فى حاجات كتير مش فاهماها يعنى هو شغال جوه مصر ولا بره
طيب اللى متجوزها دى عايشة معاه فى نفس المكان ولا مكان تالت ولا ايه 
طيب طريقة تعامله معاها نفس اللى بيعمله معاكى ولا ميالة ليها انا اسفة يعنى
انتى بتقولى متجوزها بقاله سنتين يعنى خلف منها ولا ايه وبعدين مش مصرية ظروف حرب يعنى ولا ناوية ترجع بلدها 
طيب هل هو محقق شروط التعدد فى النفقة والبيات والوطء ولا لاء
اتا عارفة انك بتموت دلوؤتى ومشاعرك متلغبطة بس عايزاكى تهدى وترتبى دماغك عشان تعرفى تاخدى القرار الصح
موضوعات مميزة

((((رقائق بالفستق))) من مطبخ نانا نزوله مسابقه ورجعت لينا يا شتا من ثاني

سلطة بابا غنوج بالزبادى من بيرو مشاركتى فى مسابقة ورجعت لينا يا شتا من تانى

صنيه الجلاش باللحم المفروم من غير بيض مشاركتى فى مسابقه الشتا

فراااااااخ مشويه وتورلى ولا اروع (مشاركتى ف مسابقه الشتا )

مسابقه الشتا متنفعش من غير محشى الكرنب اتفضلواااا معانا

طريقتي لعمل أطعم صنية سمك ماكريل بالخضروات بالفرن (مشاركتي لمسابقة ورجعت لينا ياشتاء (ليلي90)

صينية بطاطا بالحليب في الفرن بطعم رائع جدا علي طريقتي ومن مطبخي (محبه لله ورسول الله ) مسابقة الشتاء

سلطه الفاصوليا السودا مع الجزر من مطبخ نانا نزوله مسابقه ورجعت لينا يا شتا من ثاني

الفول النابت من مطبخ بيرو مشاركتى فى مسابقة ورجعت لينا يا شتا من ثانى

طريقتي لعمل أطعم صنية لازانيا باللحم المفروم (مشاركتي لمسابقة ورجت لينا ياشتاء من تاني)(ليلي90)

موعد امتحانات الترم الأول 2019 بجميع مدارس الجمهورية (ليلي90)

ماهو دورك في التربيه بصوره عامه مع نانا نزوله

القرانبيط باللحمة على طريقة جدتى مشاركتى فى مسابقة ورجعت لينا يا شتا من ثانى ●

شوربه خضار من مطبخ نانا نزوله مسابقه ورجعت ياشتا لينا من ثاني

مشروب الرمان اللذيذ صحي وكمان مفيد علي طريقتي ومن مطبخي (محبه لله ورسول الله ) مسابقة ورجعت يا شتاء ●

صينية كنافة بالقشطة بدون فرن بس اخر حاجة علي طريقتي ومن مطبخي (محبه لله ورسول الله )مسابقة الشتاء ●

سبانخ باللحمة من مطبخ بيرو مشاركتى فى مسابقة ورجعت لينا ياشتا من تانى

حواوشى اسكندرانى وبيتزا وعيش باللحمه وش بيتزا كله معايا فى موضوع واحد( مشاركتى فى مسابقه الشتا ) ●

طريقتي لعمل شوربة الشوفان بالدجاج (مشاركي لمسابقة ورجعت لينا ياشتاء من تاني(ليلي90) ●

لحظة حريق ايتاى البارود وقبل الحادث بساعات

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات
الزائرات المتواجدات