مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

• شكاوى المحتارة شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية المحتارة
    تنبيه: قد تكون فيها قصص و اوصاف لا يتقبلها كل الناس
  • شكرا يا ... شكر و تقدير توجهه العضوة الى الاشخاص الذين كان لهم تأثير جيد في حياتها
اختر رقم الصفحة 1 2 3 الأخيرة >>

رد 0 0
0
فتكات هايلة
هطلق بكرة .......

١١‏/٥‏/٢٠١٨
فضفضة و تجارب
السلام عليكم 
انتوا وحشتونى جدا جدا قبل ما اتجوز مكنتش بقوم من هنا 
الحمدلله انا بقالي3سنين متجوزة وبكره هطلق 
هحكيلكوا من الاول بس استحملونى 
اناا عندى 28سنة كنت مخطوبة عن حب كبييير او كنت فاكرة كدا لابن خالتي 
انا مكنش فارق معايا اى فروق او اختلافات بينا وببنهم 
انا عايشة فانا مدينة وهما ف قريه ودا ميعبهمش ابدا بس بتكلم عن اختلاف الحياه هنا وهنا وانا بشتغل مدرسة وهو معاه دبلوم حبيته جدا حب فوق الوصف 
اتجوزته باقل حاجه ورضيت باقل حاجه مع انهانا كان معاه للاسف مش ممعهوش بس دايما كنت راضية باقل حاجه كان بيسافر بلد عربي وقولت بكره ميخلنيش محتاجه حاجه انا اهلى على اد حالهم جدا بس ربونى وعلمونى وعمرى ما حسيت انى ناقصنى حاجه 
المهم اتخطبتله 5شهور وهو مسافر فضل كل شوية قلة اهتمام وقلة تقدير ومعاملة وحشه جدا لدرجه انه شتمنى عشان بقوله انى هدى دروس كنت وقتها لسه متخرجه قولت اساعد اهلى ف الجهاز واشغل نفسي لقيته شتمنى وسبلى بالدين تانى يوم بعتله حاجته قولت لمامتى لازم ترجعيلهم دهبهم رجعتله كل حاجاته من لقيت اهله غلطونى مجابوش اى حق على ابنهم الي شتمنى من غير ما حتى ارد عليه كل الى عملته قفلت السكه المهم غلطونى ازاى ارجع الدهبانا بالطريقة دى وازاى وازاى 
عدى شهر ونص اتقرى فتحتى على واحد معرفوش وكنت هموت من الزعل لانى لسه بفكر ف ابن خالتى دا فسخت الخطوبة بعد شهر 
عدى سنه كمان وابن خالتي دا بيكلم قرايبنا انه عاوز يرجعلى وانا مش راضية خالص وقولتلهم لو اخر واحد ف الدنيا مش هرجعله بسبب الظلم الى شوفته منه 
اتخطبت لواحد تانى برضو معرفوش وعدى 8شهور وبرضو فسخت حصل مشاكل ع القايمه واتفسخت 
ورجعت فكرت ف ابن خالتى تانى روحت كلمته على انى بنت خالي عملت اكونت ع الفيس باسمهاانا وكلمته عشان اشوف لسهانا بيفكر فيا ولا لا اعد يقولى انه بيحبها وكدا بيحبنى انا يعنى ونفسه يرجعلى قولتله روح كلمها دى فسخت الخطوبة جه كلمنى على طول وقالي عاوز ارجعلك ورجعنا وكنت هموت من الفرحه ونسيت كل الى عمله فيا ونسيت اهله الى مكنوش عاوزنى وما صدقوا فسخنا وراحوا يتكلموا عليا اوسخ الكلام ورجعنا فضلت سنه ونص مستنياه يرجع من السفر عشان نتجوز ورجع واتجوزنا وحصل الى كنت خايفة منه 
معلش طولت عليكوا اكمل ولا زهقتوا
رد 2300 1
29

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٦،٠١ م
اتجوزته وحملت ف بنتى من تانى شهر عرفت انى حامل 
اكتشفت انى اتجوزت خيال ماته او طرطور للاسف 
طول الوقت امى اخواتى امى اخواتى قضيت اول اسبوع ف شقتى ومنانا تانى اسبوع قالي من 8الصبح تكونى تحت عن امى اغسلى واطبخى وانضفى وياريت كانانا فى معامله كويسة ياريت كان فى تقدير لبنت . اختها مش واحده غريبة 
لقتها مبطقش اهلى يجولى ولا اروحلهم 
امى لو جت ساعه تجبلى الموسم وتمشي الاقي بوزه هو واهله مليون شبر 
لو قولتله عاوزة اشوف اهله يخاصمنى ويشتمنى فضلت محبوسة بين اربع حيطان وعندى اكتئاب وبعيط ليل نهار وهو ولا بيبصلى ولا بيقولىانا مالك 
كان النفس الى بتنفسه يوم ما بخرج اروح اكشف عند دكتور النسا اقول اخيرا هشوف الشارع كنت هموت من الاكتئاب عرفنى معنى السجن وعرفنى معنى الاكتئاب 
مكنش بيفرحه غير اهله واخواته ممكن يفضل 24ساعه. مبوز ومبيكلمنيش ويجى عيل بشخه من ولاد اخواته الاقيهانا بيضحك وبيتكلم وبيفتح مواضيع سيحان الله كنت عدوته مش مراته 
غضبت بعد شهر ونض جواز عشان كان عندى نزيف وانا حامل ونايمه مبتحركش وهو واهله مبوزنلى عشان مش قادره انزل واعمل دور الشغاله الى جايوها بلقمتها 

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٦،١٢ م
جالى بعد 11يوم لما هما قالوله روحلها ورجعت فضلنا ف نفس الموال انزلى لامى طب انا تعبانه امى امى امى اخواتى ......
طلبت منه ننفصل عنهم الدنيا قامت عليا نار 
ازاى وابنى وعاوزة تاخده منى 
طيب هنتفصل ولو عازت حاجه هنزلها بس اخد حريتى واشم نفسي هموت بيتدخلوا ف ادق تفاصيلي مينفعش اعتب بابا الشقة من غير ما اعدى عليهم لو هشترى باكو باسكوت وهو كمان مينفعش يعتب الباب الاانا اما يستاذن منهم 
اتعزمنا ع الفطار ف رمضان ابوه شتمنا واحنا نازلين ازاى تتعزموا بره ولما جينا نعزم الناس الى عزمونا جوزى كان خايف ليجوا خايف من ابوه يقوله بتعزمهم ليه هههه دى كانت حاجهانا بسيطة من الي بشوفهانا 
مره امه قالتله رايح فين قالها رايح اكشف على مراتى قالتله متخرجش الا اما ابوك يجى وتقوله طبانا وجوزى دا اى طرطور 
المهم فضلوا يخنقوا فيا بالبطئ اعد معايا 7شهور وسافر قزلت ياااه اخيرا هتنفس شوية كان خانقنى فوق وهما تحت 
خد دهبي لحد الدبلة وسافر ومعترضتش على اى حاجه وياريته طمؤ فيه حاجه سافر وانا كنت حامل ف الشهر السابع وولدت بعد مامشي ومبعتليش مليم ولدت على تامين شغلي انا نسيت اقلكوا انى ر اتعينت بعد 4شهور جواز وكنت حامل وبشتغل بره وجوة وعند امه وبتهزا وبيتحرق دمى كل يوم وبقول يارب يهديه عشان الي ف بطنى
٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٦،١٨ م
لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يصلح حالك ويريح قلبك حببتى قولنا اهم حاجه التوافق فى الزواج ليه رضيتى على نفسك كل الذل والاهانه دى كان فين عقلك ساعتها الانسان لازم يفكر مره واتنين وعشره فى قرار جوازه لان دى حياه ومستقبل لازم تختارى صح لازم تفكرى ف كل كبيره وصغيره انتى قللتى من نفسك ومن كرامتك واختارتى غلط من الاول ودى النتيجه انك بتتحملى تمن خطاك وتسرعك استعينى بالله صلى وادعى لربنا واستغفرى كتير بنية تفريج الكرب احنا فى ايام كريمه وداخلين على شهر الطاعات جددى حياتك بالقرب من ربنا لان امرك مش فى ايد البشر امرك ف ايد رب البشر 
اللهم فرج كرب كل مكروب وفرح قلب كل حزين واهدى قلب كل عاصى وتقبل منا صالح اعمالنا وارضى عنا يا ارحم الراحمين

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٦،٣٠ م
ولدت وطلعت من المستشفي على شقتى واتخانقوا معايا ازاى معملش سبوع 
طب هو مبعتش مليم اعمل سبوع منين دانا استلفت اجيب هدوم لبنتى فضلت شهر ف خناقات وحرق دم ويقولى كمان انتى مبتنزليش لامى وانا لسه والده وبنتى مبيشلوهاش دقيقه ومكنتش بتنيمنى خالص جه عيد الام اديت لامه 300جنيه وقولتلها كل سنة وانتى طيبة طبعا كل دا من معايا مبعتليش مليم ويقولى ممعيش والشغل واقف ووو المهم ادتلها الفلوس دى قبل عيد الام باسبوعين جه يوم عيد الام بنتى كانت تعبانه ومنزلتش اتصلت بيه قالتله منزلتش دى مكبرة على اى وووو
كلمنى يقولى يا زباله منزلتيش لامى يا عرة يالى ملكيش لزمة يا ام شخه ههه فاكرة نفسك اى وكلام كتيير منه لله المهم فضل مخاصمنى شهرانا وانا اعده ف البيت وبعدين بعت لاهلى جم خادونى انا وبنتى وشوية من هدومى كنت فاكرة شوية وهرجع 

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،٠٧ م
جه عيد الام اديت لامه 300جنيه قبل عيد الام باسبوع  وقولتلها كل سنه وانتى  طيبة
ويوم عيد الام بنتى تعبت منزلتش كلمت جوزى سخنته عليا وقالتله مراتك منزلتش ليا ومكبرة عليا وووو 
اتصل شتمنى باقذرانا الشتايم وقالي هخليكى لا طايلة سما ولا ارض وهعمل وهعمل وهفضل شهر مبيكلمنيش بعدها بعت لاهلى جم خدونى انا وبنتى وسبت البيت وخدت شوية هدوم وسبت الباقي مفكرة انى شوية وراجعه فضلت غضبانه سنه ونص مبيعبرنيش ولا بيسال حتى على بنتهانا ولا بيبعت مليم 

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،١٦ م
فضلت سنه ونص كنت بموت بالبطئ موت بمعنى الكلمه كنت بموت كل لحظة انا وبنتى وبنتى الى متعرفش اى حاجه ف الدنيا وكنت ببعتله صورها يوم بيوم يمكن قلبه يحن ولا كان بيرد عليا وف المقابل كان بيروح يقول للناس دى حايشه بنتى عنى 
طب احوش بنته عنه ازاى وهو ف دوله تانيه وهى لسه يادوب عندها شهور فضلتانا عند اهلى لحد ما بقي عندها سنه واربع شهور وعرفت انه نزل اجازة كنت مفكرة انه هيجى يجرى على بنته الي مشفهاش ولا مره من يوم ما اتولدت الا صور 

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،١٨ م
فضلت عند ااهلى لحد ما بنتى بقي عندها سنه و5شهور وعرفت انه نزل اجازة كنت فاكرة انه هيجى يجرى يشوف بنته الى مشفهاش من يوم ما اتولدت الا صور 

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،٢١ م
البيه نزل اعد 3ايام  نايم اعد ولا على باله وخالى الي جه  اخدنى رجعت مزلوله وقولت عشان بنتى هما اصلا نفسهم يطلقونى رجعت وانا هموت من القهر وقولت اهو راجل ادام الناس وخلاص وشلته من قلب خالص وقولت اهو اب لبنتى وبس

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،٢٧ م
رجعت مع خالى وكنت حاسه بذل واهانه محستهمش ف حياتى وقولت عشان بنتى اهو اب ادام الناس وخلاص ذلنى اكتر واكتر واكتر كان بيموتنى كل يوم من الحسرة على نفسي

مكنتش ناوى اودعك
فتكات هايلة

٢٩‏/٤‏/٢٠١٨ ٧،٣٦ م
كل يوم  يقولى مش طايقك هطلقك هتجوو عليكى انا اصلا جبتك عشان بنتى كنت هموت من الزعل لدرجه ان كل الناس بقت تقابلنى تقولى مالك اى الى حصلك من شكلى ومن زعلى على نفسي 
فضلت مستحملة وسافر بعد ما اعد شهر اجازة حسرنى على عمرى الى ضاع هدر ويقولى دانا صرفت 30الف ف الشهر ابى اعدته وهو جاى مجبليش فتله انا او بنتى وجايب لاخواته تليفوناتانا ولابتوبات وهدوم وفلوس وانا كنت بستلف كل شهر عشان اصرف على بنتى كنت حاسه انى عاوزة انتحر ولا انى اعيش معاه 
ويغظنى بكلامه ويخاصمنى بالشهور اما سافر  واجى اقوله ابعت فلوس يقولى مشمش باعت عاوزانى ابعت سيبي شغلك. ولو مش عاجبك امشي انا مش عاوزك
ويشتمنى ادام اهله واخواته يضحكوا ويدعي عليا واخواته يتريقوا ويقولوله معلش استحملها عشان بنتك 
وط ل الوقت بيحاول بكل الطريق يكسرنى ويحطم نفسيتى انتى مبتفهميش مبتعرفيش اخواتى الى بيعملوا اخواتى الى بيقولوا اخواتى اخواتى
عرض المزيد
اختر رقم الصفحة 1 2 3 الأخيرة >>
موضوعات مميزة

حلمي خطين

صور من الحديقه القرانيه بدبي بكامرتي وحصريا مع نانا نزوله

الف مبروك للمشرفه المميزه ليلى 90 على حفيدتها الجميله نورت الدنيا النهارده

اصابع البطاطا بالجزر من مطبخ نانا نزوله

مخلل الزيتون وجماله مع البرنسيس اتفضلوا معايا الطريقه

مناقيش حبه البركه والجبنه لفطار بسيط ومع البرنسيس اتفضلوا معايا

بسكويت فيري مع بودنج شيكولاته وجيلي ومع البرنسيس اتفضلوا معايا

شورما الدجاج بالكزبره بتكاتي من مطبخ نانا نزوله

سورة يوسف..... ثق في تدبير الله... اصبر. .... لا تيأَس.

فكره للاستفاده من مساحه اكبر داخل الثلاجه من قنينه ماء فارغه بكامرتي وعمل يدي حصريا مع نانا نزوله

مقاسها كبير اه بس تاخد العقل من رقتها وطعامتها

الذباب أعجوبة في الخلق الإلهي

ألام بنتي

مربى الجزر روعه وريحتها جنان ومع البرنسيس اكيد اتفضلوا معايا

كرشة بيرو اول مرة واوووو ●

بيتزا بشكل الكب الكيك روعه وتشرف في العزومات ومع البرنسيس ●

مناقيش بالجبنه والزعتر والرايب بسيطه وسهله ومع البرنسيس

فطيره الضفيره بالجبنه مع نانا نزوله

كيف نحبب أبنائنا في رسول الله واتباع سنته

ادعو لزوجه اخي

مشرفات القسم
مراقبات القسم