مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

• شكاوى المحتارة شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية المحتارة
    تنبيه: قد تكون فيها قصص و اوصاف لا يتقبلها كل الناس
  • شكرا يا ... شكر و تقدير توجهه العضوة الى الاشخاص الذين كان لهم تأثير جيد في حياتها
اختر رقم الصفحة 1 2 3 الأخيرة >>

رد 0 0
0
انا حبيت واحد غير جوزى وسابنى علشان ولادى وخلاص الموضوع انتهى بس انا تعبانه ومحتاجالكم

٨‏/٣‏/٢٠١٨
فضفضة و تجارب
انا ماعرفتش احب جوزى احبه ازاى وانا اخر حاجه بيفكر فيها احبه ازاى وهو مش رومانسى ولا حنين ولا بيفكرفى حاجه غير شغله وصحابه انا عمرى ماقصرت معاه لا فى بيتى ولا فى حياتى ديما معاه وجنبه انا المثاليه تقريبا انا اللى كنت ابقى محتاجه يقعد يتكلم معايا واروحله يقولى مشغول او قاعد قدام الكمبيوتر مش دارى باللى حوليه مطحونه نفسيا شغلت نفسى ب مليون حاجه  بعدت عنه بس ماقصرتش ايوه ماقصرتش لو ماكنت عرفت الانسان ده وحبيته واتكلمت معاه كان زمانى ميته واللهى مالمسنى ولا اى حاجه عارف شكلى وعارفه انه بيحبنى وبيتمنانى وسمى بنته على اسمى بس عندنا ولاد انا متجوزه وهو متجوز عمرنا ما هانقدر نكون لبعض ولا مع بعض علشان كده انهينا المهزله دى علشان ربنا قبل اى حاجه هو قالى لازم نبعد لازم تمشى وتبعدى وانا كمان وتحت نصيبنا علشان ربنا مايبقاش غلطان وعلشان مايجيش يوم تندمى ولا اندم ولا حد من اهلك يقولى ليه عملت كده وعملنا فيك ايه علشان كده وخلاص انتهينا ربنا يخفف عنى الم فراقه لانه انسان ويستاهل كل خير على تعبانه بس الفراق مؤلم ونفسى اعرف هابقى كويسه امتى 
ياااااااارب انا سيبته علشانك انت بس يارب علشان ماعملش حاجه تغضبك سامحنى يارب وعينى على اللى جاى وداوى الجرح يا كريم يارب
رد 3176 1
21

هلا ١٢٤
فتكات نشيطة

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ٤،١٠ م
معلش حبيبتي ده ابتلاء عظيم وان شاء الله تقدري تنسي وتقاااومي شيطانك لان ده مدخل عظيم للشيطان ودخل ليكي علشان يدمرك ويدمر سمعتك ويهدد اسرتك بصي حبيبتي مش معني انشغال الزوج يبقي الزوجه تلاقي ده مبرر انها تكلم شخص تاني وترمي اللوم ع الزوج صدقيني في ستات كثير بتصبر وتستحمل غياب الزوج وبعده عنها عندك انا مستحمله غياب زوجي سنين طويله وبكافح علشان اسرتي تستمر ولازم تعرفي حبيبتي ان في كثير ستات هي المسؤله عن الانفاق علي الاسره مع وجود الزوج مفيش حد في دار الدنيا مستريح او مبسوط بس بنقول الحمد لله وحالنا احسن من ناس كثير بس مشكلتنا اننا بنبص علي نفسنا وملناش دعوه بغيرنا خالص كله بيبص تحت رجليه وخلاص حبيبتي زوجك مش ووحش هو بعيد عنك بسبب شغله لكن مش بيهينك او يقهرك.او يهينك جسديااا هو افضل من ازواج كثير بتعرف ستات وتخون وتهين الزوجه او زوج مدمن خمر او حشيش او زوج كل خيره لاهله والزوجه والاولاد في النسيان صدقيني انا شووفت كثير اوووي مشاكل وعارفه يعني ايه زوج ظالم وقاهر لزوجته حبيبتي قدمي الحب والعاطفه والحنان لزوجك مع الاستغفار والدعاء والتقرب الي الله وصدقيني راح يحس بيكي ويحاول يسعدك ويخليكي مبسوطه معاه وهل جزاء الاحسان الا الاحسان حاولي حبيبتي انك تبعدي عن مداخل الشيطان او التحدث للرجال او الدخول علي مواقع التعارف ف الانترنيت ولو عندك فراغ تقدري تشوفي هوايه او تتعرفي علي صديقات او تروحي الجيم وتلعبي رياضه بتغير المود والنفسيه ويتخرج الطاقه السلبيه انا بعمل كده رغم كم المسؤليات اللي عليا بحاول اخرج الطاقه السلبيه من الضغوط الليى عليا اوقات بروح وبتكون الحصه قربت تخلص هههه بس بقول حركه وخلاص وبتغير المود والنفسيه وبشوووف صديقاتي وبسلم عليهم وبنعرف اخبار بعض ونهون علي بعض لو في واحده عندها مشكله او حزينه وزعلانه مع زوجها صدقيني احلي حاجه انك تملي وووقت فراغك وتشغلي نفسك بالعمل او الهوايه حاولي وهتقدري وهتنجحي واحمدي ربنا ان قصتك خلصت ع كده لو كان شخص سيء كان فضحك واستغلك لرغباته والنهايه معرروفه العار والفضيحه ودمار الاسره استغفري واحمدي ربنا وانسي لازم تنسي او تتناسي الحكايه دي وتسقطيها من حياتك وبلاش تفتحي فيها تاني خلاص خلصت وكان الله بالسر عليم وربنا يسترها معاكي ان شاء الله.

ام حنين ؟
/ولادى حيـــ//ــــاتى/

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ٤،١٧ م
انتى جوزك ظالمك وانتى ظلمتى نفسك وعايزه اقلك على حاجه اللى خنتى جوزك معاه ميفرقش اى حاجه عن جوزك ومشي في الطريق السهل وظلمك وظلم مراته ازاى ببتقولى انسان كويس وهو خاي لمراته مهما كانت مراته سيئه لان اكيد هى بردو شيفا نفسها مش مقصرة انتى غلطى وجوزك بردو غلطان بس انتى عاقبتى فسك باللي عملتيه معقبتهوش هو مفيش حاجه اسمها مش مقصره انا بقلك اهو لازم تقصري لازم يحس ان بعده وعدم اهتمامه بيكي غلط انما هو شايف ان ل حاجه تمام هيهتم ليه بقي ما هو بعيد وانتى سكتا وراضيه قصري في حقه في كل حاجه اداى الاول بالكلام وعرفيه ان الوضع قي لا يطاق وكلميه السياسه اه يتغير وانتى كما اتغيري معاه اتغير يبقي الحمد لله متغيرش يبقي لازم تقصري معاه في كل حاجه واهم م ده كله الاستغفار والدعاء مهمين جدااااااااااااا

Sama hassan
فتكات جديدة

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ٤،٢٤ م
بجد ربنا معاكى كسر القلوب مش سهل بس استعيزى من الشيطان وادعى ربك يخونها عليكى

لولو وزيزو
سوبر فتكات

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ٦،٤٥ م
انتى غلطتى يا أخت كان لازم تصونى بيتك مهما كان وقربى لزوجك وعرفيه أنك محتاجاه واضغطى عليه واقفلى باب الشيطان ده ناس مورهمش غير خراب البيوت وهو كمان خاين خان مراته وظلمها وهى ملهاش ذنب فى أى شيء واحد ساقط بيتسلى مش محترم أصلا خان ولاده وانتى كذلك وسامحينى لو كنت قاسية معاكى دى كله علشانك حبيبتى اعتبرى حكايتك معاه كابوس ولازم تفوقى منه إلىالأبد وحاولى بشتى الطرق تقربى لجوزك وغيرى حياتك تغير جذري ويارب يصلح حالكككك

*نونا وليد*
مشرفة الأقسام الاسرية

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ٧،٣٦ م
ربنا يغفرلك يارب ويصلحلك الحال يارب 
ويعينك على طاعته وربنا يحبب قلبك فى زوجك يارب

كيكة شكولاته نوتيلا
فتكات جديدة

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ١١،٣٠ م
ادعيلى ادعيلى يارب هون ونسينى

كيكة شكولاته نوتيلا
فتكات جديدة

١٦‏/١‏/٢٠١٨ ١١،٥٢ م
زى مايكون حد خد سكينه وفتح قلبى وطلعه وبيقطططع فيهاقسم بالله الم شنيع ياااااارب ياااارب هون يارب

عفاف حلمي
فتكات نشيطة

١٧‏/١‏/٢٠١٨ ٢،١٧ ص
من ترك شيئا لله عوضه الله قربي من ربنا اوي واستعيني بالله وانسي خالص الشخص ده واستعيذي بالله من الشيطان

amals
سوبر فتكات

١٧‏/١‏/٢٠١٨ ١١،٥٠ ص
مهما كان جوزك وحش دة مش مبرر انك تعرفى حد تانى عليه ... انتى سيبتيه علشان هو اللى سابك الأول و لو مكانش كدة كان زمانك مستمرة . و دة يبقى كويس ازاى بعد ماسمح لنفسه انه يبص لواحدة متجوزة و انتى كمان للأسف ضعفتى ... ياريت نتقى الله شوية
اختر رقم الصفحة 1 2 3 الأخيرة >>
موضوعات مميزة

أجمل أحذية للبنوتات الصغيرين من الأختين الحلوين هناء وشيرين

حلمي خطين

صور من الحديقه القرانيه بدبي بكامرتي وحصريا مع نانا نزوله

الف مبروك للمشرفه المميزه ليلى 90 على حفيدتها الجميله نورت الدنيا النهارده

اصابع البطاطا بالجزر من مطبخ نانا نزوله

مخلل الزيتون وجماله مع البرنسيس اتفضلوا معايا الطريقه

مناقيش حبه البركه والجبنه لفطار بسيط ومع البرنسيس اتفضلوا معايا

بسكويت فيري مع بودنج شيكولاته وجيلي ومع البرنسيس اتفضلوا معايا

شورما الدجاج بالكزبره بتكاتي من مطبخ نانا نزوله

سورة يوسف..... ثق في تدبير الله... اصبر. .... لا تيأَس.

فكره للاستفاده من مساحه اكبر داخل الثلاجه من قنينه ماء فارغه بكامرتي وعمل يدي حصريا مع نانا نزوله

مقاسها كبير اه بس تاخد العقل من رقتها وطعامتها

الذباب أعجوبة في الخلق الإلهي

ألام بنتي

مربى الجزر روعه وريحتها جنان ومع البرنسيس اكيد اتفضلوا معايا

كرشة بيرو اول مرة واوووو ●

بيتزا بشكل الكب الكيك روعه وتشرف في العزومات ومع البرنسيس ●

مناقيش بالجبنه والزعتر والرايب بسيطه وسهله ومع البرنسيس

فطيره الضفيره بالجبنه مع نانا نزوله

كيف نحبب أبنائنا في رسول الله واتباع سنته

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات