مواضيع فتكات المميزة

المواضيع المميزة التي تكتبها العضوات و تختارها الادارة لتميزها كل اسبوع

اقتراحات لتطوير الموقع

أفكار العضوات لتطوير موقع فتكات

قسم المواضيع المكررة

قسم خاص بالمواضيع التي تضاف و تكون هناك موضوعات مشابهة سابقة لها

ثقافة و معلومات

قسم الثقافة و المعلومات العامة و المتخصصة

السياحة و السفر

قسم خاص بالسياحة والسفر ومعلومات عن الدول و الاماكن السياحية

تعليم اللغات

منتدى خاص بتعليم اللغات الاجنبية

Foreign Fatakat

Fatakat topics in other languages

الكمبيوتر و الانترنت

حلول للمشاكل التي تواجهنا في الكمبيوتر و الانترنت و معلومات مفيدة عنهما

موبايلات

كل ما يتعلق بالموبايل من اخبار و برامج و موديلات

اخبار الكمبيوتر والانترنت

منتدى خاص بأخر أخبار الكمبيوتر والإنترنت

اخبار

جديد الاخبار و الاخبار العاجلة في مصر و العالم

صور

صور في كل المجالات (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

فيديو

منوعات فيديو و افلام (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

تسجيلات صوتية

صوتيات منوعة (دون ان يكون فيها ما يغضب الله)

نكت و طرائف

جديد النكت و الطرائف

منوعات

جديد الترفيه من الاخبار و المنوعات والصور من كل مكان

العاب و مسابقات

العاب و مسابقات ترفيهية

مستعمل (سكند هاند)

سوق المستعمل بين عضوات فتكات

عروض فتكات

عروض وخصومات فتكات

الاستثمار و اخبار الاقتصاد

تبادل خبرات العضوات في الاستثمار و الادخار و متاقشة تأثير الاخبار الاقتصادية عليهن

زهرات فتكات

عمرك اقل من 18 سنة؟ تعالي و دردشي مع صاحباتك في عالم زهرات فتكات!

إيمانيات الزهرات

نتعلم سويا ديننا واخلاقنا ونطور سلوكياتنا

شات زهرات فتكات

شات للزهرات فقط، ممنوع دخول الكبار :)

تعليم و مدارس

قسم معلومات عن المدارس وتجارب العضوات معها

ركن المخطوبات

قسم خاص للمخطوبات و مواضيع تهمهن

معاملة الازواج

مناقشات و نصائح عن معاملة الازواج سعيا لعلاقة زوجية سعيدة

طفولة وأمومة

صحة الطفل و كل ما يهمه من ازياء و العاب و تعليم و رعاية و تربية

صحة المرأة

مواضيع و مناقشات تهمك لصحتك حيث تهتم بتخصص النساء و الولادة

صحة العائلة

مجال الطب بصفة عامة لإفادة عائلتك وقاها الله و إياك كل شر

العيادة النفسية و التنمية البشرية

تعلمي كيف تنمين نفسك و مهاراتك و تتخلصين من المخاوف و العقد لحياة افضل!

الاعشاب و الطب البديل

فوائد الاعشاب و الثمار و كيفية التداوي بها و الطرق التقليدية للطب البديل

المنتدى الإسلامي

المواضيع الدينية و الفتاوى و الاستشارات

القرآن الكريم

انشطة حفظ القرآن الكريم و التفسير و التجويد

السنة النبوية

الاحاديث الشريفة و بيان الاحاديث الصحيحة و الاحاديث الموضوعة

الفقه الإسلامي

يتناول المسائل الفقهية والاحكام الشرعية المختلفة

صوتيات ومرئيات اسلامية

دروس ومحاضرات ومواد اسلامية

معهد اعداد داعيات فتكات

دروس ومحاضرات وواجبات منهج اعداد الداعيات

تفسير الاحلام

تفسير الاحلام بواسطة العضوات ذوات الخبرة في الاحلام

الترحيب و الاجتماعيات

الترحيب بالمشتركات الجدد و التهاني بالمناسبات المختلفة و التعارف

دردشة و مواضيع عامة

المواضيع العامة و الحوارات التي لا تندرج تحت المنتديات المتخصصه

فضفضة و تجارب

طلبات المشورة و ابداء الرأي في المشكلات و تجارب العضوات مع الحياة

قضايا مجتمعية

منتدي لمناقشة جميع القضايا المجتمعية التي تهم المرأة والأسرة بصفة عامة

فتوكات الدول العربية

ملتقى بنات وسيدات الدول العربية في فتكات

المغتربات

قسم خاص بالمغتربات لتبادل الأخبار و الخبرات والفضفضة

شات فتكات

ابدئي محادثة جديدة او شاركي في محادثة موجودة من قبل

اختر رقم الصفحة 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرة >>

رد 0 0
0
فتكات متخفية لتسأل عن امر محرج
اعتذر منك زوجى العزيز ولكن الامر ليس بيدى

١٩‏/٧‏/٢٠١٩
شكاوى المحتارة
حد يقولى احل مشكلتى ازاى عشان جوزى صعبان عليا اوى هحكيلكم مشكلتى وانتم تحكمو


تزوجت من 6 سنوات فى العشرين من عمرى اى اننى الان فى السادسه والعشرين من عمرى

لقد انعم ومن الله على فى جمال وحسن الخلقه فمنذ صغرى والشباب تلاحقنى فمنهم من كان ينتظرنى على ابواب المدرسه ومنهم من كان يأتى تحت شرفه منزلى وينتظر بالساعات لعلى اطل من البلكون وبعضهم بعثو مع اصدقائى خطابات العشق والهيام ولم يكن ذلك بطريق معووج الحمدلله فلم اكن ابادل احدهم الحديث و افتح بالابواب على نفسى فقط هى حكمه الله ان يعطينى ذلك الجسد والوجه الذى ذلك الجمال الملفت الذى لا تحتاج الى وقت لتراة انما يصدمك بوجوده

وكان ابى يضحك عندما يمر ليأخذنى من المدرسه فيجد ولد يأتى اليه ليقول له انى سأتزوج ابنتك يا عمى عندما اكبر والى غيره من كلام الاطفال الذى لا يأخذه العقلاء على محمل الجد

دخلت الثانويه العامه وانا ارفض المتقدمين واحد بعد الاخر لرغبتى فى اكمال تعليمى ثم الزواج وحدثت مشكله كبيره جدا هى التى غيرت حياتى

شاب غير مسلم رانى وهو يوصل اختة الى احد الدروس وحاول التعرض لى وجاء البيت يطلب من والدى ان يأتى معه الى الازهر لاعلان اسلامه وحضوره الدروس الدينيه فى الاسلام حتى يتزوجنى ووالدى رفض قائلا ان من يسلم يسلم لله وليس ليتزوج وان كان مسلم لرفضته ايضا حيث ان موضوع الزواج فى تلك السن الصغيره كان مستبعد التفكير فيه

ولا اعرف كيف ولا اين بدأت المشكله حيث اشاع عنى فى مدرستى انى على علاقه بذلك الشاب وانه جاء لخطبتى على دينه لانى اعاذكم الله قد اخطأت معه وان خطأى معه اسفر عن طفل وان اهلى يريدون سترى قبل ان تظهر الفضيحه
طبعا الموضوع كله تلفيق فى تلفيق ولا ادرى من له مصلحه فى تشويه سمعتى لعلها زميله لى اعناها حقدها او لعه ذلك الشاب يأثر لكرامته

وبسرعه رهيبه تطورت الاشاعات حتى خرجت عن السيطره فبات جيراننا الذين يعرفون معدننا يهمزون ويهزون رؤسهم واصبح كل من له شغل شاغل يتحدث عنى


والله انى لضحيه اناس اشهرو بى رغم انى لم اؤذهم فى حياتى قط

اذا كنت جميله فالجمال من عند الله فلما يعاقبونى على ما لا ذنب لى به!

عائلتى تأثرت جدا بالموضوع حتى ان والدى قطع علاقته بعدد من اصدقاءة
وعشت اسوأ سنين فى حياتى اشعر ان النمله لها كرامه اكثر منى
اصبحت مذلوله فى مجتمع لا يرى ولكنه يسمع ويردد كالبغبغاء

وانقطع الخطاب عن المجئ الى بيتنا وكأن المثل الذى يقول ان وقع اعجل كترت السكاكين حقيقى فكان اذا جاء احدهم تبرع احد النزهاء بقوله انى كنت على علاتقه بشاب مسيحى


يالله فضيحه من الحجم العائلى
لقد ظلمو عائلتى وظلمونى حتى ان ابى صمم ان يزوجنى لاول شخص يدخل بيتنا
واخيرا جاء احدهم ليخطبنى

اكبر منى ب 22 سنه
سبق له الزواج والطلاق من فتاه من جنسيه اخرى كان يعيش معها فى بلدها ولم تشأ ان تعيش فى مصر فطلبت منه الانفصال بهدوء
ناجح جدا فى عمله
ظروفه الماليه جيده ويمتلك منزلا كبيرا وسياره
اخلاقه قمه فى الاحترام والالتزام والجديه
شكله هادئ وان كان لا يدل على انه مصرى لانه اشقر وشديد البياض وعيناه زرقاء


ولم يكن لى للحق بالرفض او القبول وانتهى بى الامر انى عروسه


ولم يكن ذلك ما اريده لنفسى فأنا مظلومه من كل ما قيل على
لقد كنت طفله بريئه زجتها الظروف لتنحرف حياتها فى مسار غير مسارها


وتزوجت ولم اكن ادرى ما هو زواج ولا غيره من الامور العميقه ولا لدى خبره فى التعامل مع الجنس الاخر

زوجى يحبنى كثير الحب ويدللنى ويأتى لى بكل ما يستطيع
ولكن المشكله التى لا اعرف ان اتحدث عنها انى احب زوجى ولكن ليس بأكمله


كما قلت لكم انى كنت بدون اى خبره او تجارب فكانت ليلتى الاولى مع زوجى يتخللها بعض التفكير والتوقعات والى ذلك فى ما تفكر به كل عروس فى ليله دخلتها

اعذرونى لكن ما وجدته يقززنى
لفحات انفاسه على جسدى ويده التقيله تشعرنى برغبه فى القئ
لا ارى به اى معالم رجوله
وجهه ممسوح وكلما قبلنى اشعر وأن قبلته لزجه تماما كالزبد الزى يسيل من افواه الكلاب
هو اشقر وجسده اشقر له لون الاصفرار كالمرضى
كلما اقترب منى اراه بوجه مقزز وافكر فيه انه ذلك العجوز الذى الذى استغل مصيبتى فسرق شبابى منى بعقد زواج
***

انا اكتب لكم وانا اشعر بالقرف


لم يكن بقدروى ان اعيش هكذا مرة بعد المره عندما تفعل المرأه ذلك الفعل المفروض ان يتسم بلحب بتلك الطريقه تفقد جزء من نفسها
كنت اموت بداخل نفسى يوم بعد يوم

بعد مرور سنتين من زواجنا طلبت منه الانفصال وكنت صريحه معه لابعد الحدود فقلت له بدون ان اجرحه ان نظرا للتفاوت فى اعمارنا انا اجد فيه نعم الاخ ونعم الصديق لكن لا يوجد اى توافق جسدى بيننا وانه من الافضل ان يتزوج امرأه مقاربه من عمره حتى تتفهم احتياجاته وتحبه بنضج

لقد حاولت ان احبه ولم اقدر فحاولت الانفصال ولم يوافق
عندما لم يوافق ذادت بى احساسى بأنه ليس اكثر من عجوز اشترى الشباب عندما تزوج فتاه فى سنى
ومنذ اربع سنوات ونحن نعيش فى غرف منفصله

لم يلمسنى زوجى من اربع سنوات وذلك برغبتى
هو لا يريد الطلاق ولن يطلقنى ولكنه يحبنى ويحب صحبتنى لذلك سيبقى على (انا البهلوان فى السريك)
انا اشعر بتحسن داخلى كبير انى لم اعد اخاف وانا نائمه ان يصحو ويتحسس جسدى
لم اعد امثل النوم قبله حتى لا يقربنى
شعور لا ارادى عندما يلمسنى ينتفض جسدى
تنقبض كل عضله فى جسدى فى تقزز لا ارادى


عن الرغم من ذلك فزوجى فعلا يحبنى وانا احبه فأنا اعتبرة كأبى او اخى الكبير
وتدور بنا الحياه كمتزوجين ولا احد يدرى بما يحدث داخل منزلنا ولا كم الضغط النفسى الذى نعيشه ونشعر به


انا احب زوجى كثيرا ولكن ليس بأكمله هى الحقيقه المطلقه
احبه وهو بعيد عنى
احبه وهو لا يريدنى
واكرهه شديد الكره عندما يحاول ان يحصل على جسدى



اعرف ان من حقه على ان يأخذ جسدى بل ان الله اعطاه ذلك الحق
ولكن الله الذى اعطاه الحق فى اخذى كالجوارى والعبيد ايضا اعطانى القئ الذى لا اتحكم بخروجه من جوفى عندما يقترب منى

زوجى يشتكى حرمانه الجسدى؟
وماذا عنى انا
وماذا عن عمرى انا
اين حقى انا؟
حتى وان اعطيته حقه فمن يروى ظمأى ؟
انا لم ولن اخونه فالخيانه ليست بطبعى



الظلم وحش اوى اوى
انك تتظلم فى صغرك وتعيش حياتك بتكفر عن ذنب معملتهوش لكن لحد امتى؟؟؟


طبعا زوجى لن يطلقنى لانه يحبنى حب مرضى حب تملك وانانيه
ولكن لا اريد ان اظلمه فهو يعاملنى كملكه متوجه لكن ليس كش شئ يباع وان كان اشترانى بمأذون


احيانا اشعر بالوحده الشديده تغلفنى وتغلف عالمى
اصحو من نومى فى تمنى ان اجد يدا قويه تشعرنى بالحياه بجانبى او صدرا دافئا لا يسرق من شبابى انما يبث فى الشباب

الحل الوحيد لمشكلتى ان يكتشف العلماء دواء لاثاره الانجذاب
دواء الحب ربما ابتلع حبه او اثنان فتتحول عيونى الى قلوب نابضه وتغفل عينى من ان ترى وجه الحقيقه المقذذ وبنج يخدر جسدى



ما افعل

ما هى مشكلتى؟

لا اعرف بالظبط
رد 7234 0
82

رووح الحياة
برنسيسة فتكات

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٢،٠٥ ص
يا سيدتي ..
هذا الوضع غير صحيح

إما إنك تتخذي قرار باصلاح حياتكم ومحاولة الوفاق واعطاء هذا الزوج حياة طبيعية كاملة
أو أن تستحيل العشرة فيذهب كل منكما في طريق ليعيش حياة طبيعية مكتملة الاركان مع طرف آخر ترتضيه النفس

إذا كنتي تفكري في نفسك وحقوقك
فلهذا الرجل ايضا قلب ومشاعر وحقوق من حقه ان يعيش حياة زوجية سوية مع امرأة ترتضيه زوجا لها

ولا تنسي سيدتي ان هذا الرجل بواقع الحال هو زوجك فلا تصفيه بما وصفتي في موضوعك من أوصاف تحقر منه كانسان
لا تظلميه ..

الاميرةالحالمه
فتكات رائعة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٢،٤١ ص
لا حول ولا قوه الا بالله طيب ليه يا حبيبتى مش بتحولى تبصيله من ناحيه تانى ركزى فى مميزاته وتصرفاته ال كويسه عشانك وحطى فى نيتك انك بتعملى كدا عشان تاخدى رضا ربنا وادعى ربنا يالف قلبك باذن الله انتى عارفه طول ما انتى حاطه فدماغك انه اشتراكى انه بيسرق عمرك عمرك ما هتتقبليه حتى لو هو مش كدا فعلا انتى عارفه هو مش كدا خالص لانه مفيش راجل بيرضى يحط نفسه فى وضع كدا غير عشان انه بيحبك لو هو فعلا عشان يعوض شبابه بيكى او بيسرق شبابك منك مكنش رضى بوضع زى كدا اصلا لانك حرماه من دا يبقى ايه السبب ال بيخليه يستمر معاكى غير حبه الصادق ليكى يارب يصلح حالنا جميعا ويسعدك يارب اللهم امين وحسب الله ونعم الوكيل فى ال ظلموكى يمكن ربنا كاتبلك خير باذن الله وباذن الله هيفرحك بيه بس ال مانعه غضبه منك حاولى ترضى بقضاء ربنا عشان ربنا يجازيكى خير باذن الله

رشا على محمد احمد على
فتكات ست الكل

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٢،٤٨ ص
يابنتى انتى بتضيعى عمرك خدى قرارك اما الانفصال او تعيشى كاى زوجين

روان الجميله
فتكات رائعة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٢،٥٦ ص
لازم تواجهيه انه يهتم بنفسه
والحاجات اللي بتقرفي منها

انتي محتاجه شيخ يقرالك قران
وكمان دكتور نفسي
لان الموضوع عقده من الصغر بسبب ظروف نشاتك
بالله عليكي تروحي للدكتور وتقراي قران كتير
اتكلمي مع زوجك في موضوع الدكتور دا

لان موضوع حرمانك عنه دا هتتحاسبي عليه اشد العقاب يوم القيامه

newnanno
فتكات رائعة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٣،٠٩ ص
طول ما انتي حاطة فدماغك انك مظلومة وضحية مش هتعرفي تعيشي حتي لو سبتي جوزك لانك للاسف مش شايفة نعم ربنا الجزيلة ليكي
انتي مشكلتك الحقيقية الانانية الشديدة والاعجاب المرضي بالذات
متزعليش من اللي هقلهولك لان حالتك مينفعش فيها طبطبة
زوجك هتتحاسبي حساب عسير عاللي انتي عاملاه فيه
مش ذنبه انك اتظلمتي بقصة متلفقة ولا ذنبه انك وافقتي تتجوزيه
انتي اتجوزتي اول واحد اتقدم بعد موقف كان ممكن جدا ناس كتير متتقدمش
وده حصل فعلا ووالدك لما جوزك للراجل المحترم ابن الناس اللي اتقدملك ده عمل فيكي خدمة العمر لان مفيش شاب نحنوح امور بطوط كان اهله هيوافقو علجوازه منك حتي لو كنتي ملكة جمال الكون لان القصة اللي اتقالت عليكي مش هينة ومش قادرة افهم ازاي مشفتيش فزوجك اي حاجة كويسة قرفانة منه ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟
هو شكله وخلقة ربنا ليه مفيهاش اختيار انما اخلاقه فوق الوصف تصرفاته معاكي وانتي ذلاه وبترجعي لما بييجي ناحيتك ومنيماه فاوضة تانية كانه جربان ولسه بيعاملك بما يرضي الله ربنا يكرمه ويخلفه خير ان شاء الله بالنسبالك انتي لو فاكرة ان جوزك هيطلقك وتتجوزي واحد شبه عمر الشريف او رشدي اباظة مش عايزة اخيب امالك بس مفتكرش لان اولا واضح انك عايشة فمكان كل اهله عارفين بعض يعني قصتك لسه تتناقلها الاجيال ومحدش من البلد هيتقدملك ومفتكرش ان بعد طلاقك والدك هيسمحلك تروحي تعيشي لوحدك فمكان تاني عشان تقابلي فارس احلامك استهدي بالله وصلي وادعي ربنا يهديكي ويكرم جوزك بصبره عليكي ويرزقك ذريه صالحة

ownsaw14
فتكات متميزة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٣،١٦ ص
انا مش عارفه الحل الصحيح ايه
بس اللي متاكده منه ان الوضع غلط تماااااااااااااااما
ولازم تفصلي يعني ياتحاولي تتقبليه زوج وترضيه وترضي نفسك
يااما تسعي للانفصال الفعلي وتعيشي حياتك
يمكن ربنا يعوضك خير عن كل اللي فات
ربنا يصلح حالك
وابقي طمنينا

omnoory
فتكات رائعة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٣،٢٤ ص
انتي محتاجه دكتور نفسي وده مش عيب يااختي لكن الغلط والحرام اتنامي يوميا والملائكة والعياذ بالله تلعنك لان زوجك محتاجك وانتي مانعه نفسك عنه

amiraalson
سوبر فتكات

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٣،٣١ ص
المشكله فيكي وحسيتها من كلامك انك مشعاوزه اقول مغروره عشان مضيقكيش.بس فخوره اوى بنفسك وبجمالك وشوفي وصفتي نفسك ازاي.فطبعا جوزك مش هيملي عينك وحسه انك تستاهلي أحسن.مادام مش عجبك خلاص اطلقي.لكن عيب اوى الكلام اللي قلتية علي جوزك.هو مش حيوان.ده بشر واتجوز ومارس حقوقه عادي زي اي راجل.هو اتقدم وانتوا قبلتوه وعرفين ظروفه.يبقي خلاص هو مغلطش.وجايز تكونى وافقتي عشان الفلوس والعربية.مشمعقول أب هيغصب جوازه لبنته لواحد فسن ابوها.

Nathalie
فتكات رائعة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ٨،٤٧ ص
حبيبتي هو مش ذنبه اي حاجة انتي قلتيها
هو رجل و الجواز مش بس عشرة حلوة و ضحك و منظر قدام الناس
الجواز قائم على اسس كتيرة منها العلاقة الزوجية السوية
وضعك غير طبيعي و مش عارفة هو مصر يبقى معاكي ليه
ليه متحاوليش تبصي للموضوع من وجهة تانية
طب جربي تروحي لأخصائية علاقات زوجية
يمكن تساعدك على انك تنظري للموضوع من زاوية اخرى
انتي اتظلمتي و واضح انك مستخسرة نفسك في زوجك
بس قبل ما تصري على الطلاق جربي بس مع نفسك انك تلاقي فيه مميزات تخليكي تحبيه
ولو مقدرتيش يبقى مش ذنبك
لايكلف الله نفسا الا وسعها

العزة لغزة
فتكات حبوبة

٧‏/١٠‏/٢٠١٢ ١١،٠٣ ص
أختي لا تظلمي زوجك كل ماتحتاجي له أن تحبيه لانه شعورك بالظلم هو العائق في قربك من زوجك اسمحي لي اقول لك انت محتاجة تراجعي طبيبة نفسية وتتحاولي تتخلصي من مخاوفك ومن كرهك الغير شعوري للرجل بشكل عام بعد ماقيل عنك بسبب رجل ولا تنسي نحن بشر يعني لو في يوم من الايام تعرفت على انسانة باسم معين وكانت انسانة غير جديرة حتحكمي على اي انسان بيحمل نفس الاسم بانه نفس الشخص اللي عرفتيه من قبل وده اللي حصل معك حاولي تستوعبي وتزوري اهل الاختصاص للتخلص من هذا الشعور
زوجك كريم باخلاقه ولو خسرتيه مش حتلاقي اللي يحبك بقدر ماهو احبك وما تخلي الشيطان يضحك عليك ان حبه لك هو حب تملك بل هو حب رجولي وفريد من نوعه فوقي قبل ماتخسري كل شيء
وربنا يزيل الغمامة عن عينيك
عرض المزيد
اختر رقم الصفحة 1 2 3 4 5 6 7 الأخيرة >>
موضوعات مميزة

عروك مصلاويه بتكات نانا نزوله

مشاركتي الفائزة بالمركز الأول في مسابقة موقف مضحك حصل ليكى و انتى صغيرة فى المدرسة

مشاركتي الفائزة بالمركز الثالث في مسابقة موقف مضحك حصل ليكي وانتي صغيرة في المدرسة*( نسمة المؤمن )

مشاركتي الفائزة بالمركز الثانى بقسم الصور للعام الهجري الجديد 1441 ( محبه لله ورسول الله )

مشاركتي الفائزة بالمركز الأول في مسابقة صورة العام الهجري الجديد 1441

مشاركتي الفائزة بالمركز الثالث بمسابقة الصور للعام الهجري الجديد

ما رايك باقسام المنتدي فتكات

نتيجة مسابقة قسم النكت و الطرائف BACK TO SCHOOL  مسابقة موقف مضحك حصل ليكى و انتى صغيرة فى المدرس

النظام الدراسي المصري الجديد وصفة فاشلة مصممة للطبقة المرفهة

لا الحلم بيتحقق ولا قادرة ابطل احلم :(

طريقة عمل الريش الضاني بطريقة صحية ومغذية *( نسمة المؤمن )

❤ ◕‿◕ ❤نتيجة مسابقة قسم الصور صورة العام الهجرى الجديد 1441 ❤ ◕‿◕ ❤

من ام حمزه المصرى فراخ هندى بصوص الكاجو

تكريم مشتركات حملة نجمات الصيف 2019

لا قصة احكيها.......

طريقتي في عمل طبق عاشوراء (ليلي90)

مسقعه باذنجان بطريقه مختلفه مع نانا نزوله

باينة بالصوص الابيض والمشروم بيرو

اجمل واحلى قبعه حصريا على فتكات ولاول مره

منظمة المرأة العربية تعلن إطلاق بوابة إلكترونية لصاحبات المشروعات الصغيرة *( نسمة المؤمن )

مشرفات القسم
مراقبات القسم
الفتوكات المتواجدات
الزائرات المتواجدات